Zwijndrechtse Waard/Alblasserwaard, 15 januari 2021 – Uit handen van huisarts Farley Gulzar en zijn vrouw Sharon heeft vicevoorzitter Cees van Breugel van de Stichting vrienden van hospice De Cirkel een cheque gekregen van 1.250 euro. Dit geld is bijeengebracht door patiënten van huisartsenpraktijk Gulzar ter gelegenheid van de pensionering van dokter Gulzar. In plaats van een afscheid koos hij ervoor geld in te zamelen voor goede doelen waaronder hospice De Cirkel.

Farlay Gulzar is ruim 34 jaar huisarts geweest in Zwijndrecht, zijn vrouw werkte als praktijkondersteuner. “In die periode ben ik regelmatig op bezoek geweest bij patiënten die in het hospice in Hendrik-Ido-Ambacht verbleven. Ik vind het een prachtig initiatief dat we met elkaar in stand moeten houden. Als je het hospice kunt steunen, moet je het doen,” zegt hij. “Ik heb gezien hoe liefdevol mensen daar hun laatste levensfase doorbrengen. Zo mooi dat er nu ook een tweede vestiging is voor de Alblasserwaard in Papendrecht.”

Het geld dat Farlay Gulzar doneert mag besteed worden aan de nieuwe vestiging. “Op die manier wil ik ook graag mijn bijdrage leveren aan de uitbreiding van hospice De Cirkel.” Farlay Gulzar gaat zeker niet stilzitten na zijn pensionering. Op dit moment is hij waarnemend huisarts in Dordrecht. “Ook in de toekomst wil ik het als het enigszins kan, doneren aan De Cirkel en blijf ik erbij betrokken. Als samenleving hebben we hospices keihard nodig. Ik heb me altijd ingezet voor maatschappelijke doelen en zal dat blijven doen.”

“We zijn heel blij met dit geweldige bedrag,” aldus Cees van Breugel. De Stichting vrienden zet zich in om sponsoren en donaties te verwerven voor het hospice. “Het is fantastisch om te ervaren hoeveel organisaties, bedrijven, instellingen en particulieren ons hospice steunen en het daarmee mogelijk maken om mensen een mooie laatste levensfase te bieden in een bijna-thuis-huis. Namens alle betrokkenen bij De Cirkel wil ik dokter Gulzar en zijn vrouw en natuurlijk alle patiënten die een bijdrage hebben geleverd, bedanken voor dit hartverwarmende gebaar en hen veel succes en gezondheid wensen voor de toekomst.”

__________________________________________________________

Uit handen van huisarts Farlay Gulzar en zijn vrouw Sharon heeft vicevoorzitter Cees van Breugel van de Stichting vrienden van hospice De Cirkel een cheque gekregen van 1.250 euro.