Wat zijn we trots op onze vrijwilligers!
Corina Provily, vrijwilligster in het hospice te Papendrecht is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Corina Provily-Noordhoek is al ruim 31 jaar actief in de Papendrechtse samenleving.
Tussen 1990 en 2021 was zij drieëntwintig jaar vrijwilligster bij de Julianakerk, vanaf 1998 regelde ze bij korfbalvereniging PKC tien jaar lang de gevonden voorwerpen, vanaf 1998 was ze vijftien jaar vrijwilligster bij de Augustinusschool en van 2020 tot 2021 bij Hospice De Cirkel.
Ze staat ieder jaar klaar om te collecteren voor de Hartstichting en de Nierstichting en ze zet zich in om geld in te zamelen voor de gereformeerde gemeente.
Zij wordt gezien als iemand die zich kan verplaatsen in jonge en oudere kwetsbare mensen.
Dat toont zij ook al jarenlang als mantelzorger voor haar ouders, oom en tante.
corina
Mevrouw Corina Provily-Noordhoek staat in het midden op de foto.
Jelle van der Weijde, toekomstig bestuurder van het hospice is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Jelle is bijna 20 jaar actief als vrijwilliger op veler gebied, zowel lokaal als regionaal. In 2002 was hij één van de oprichters van Stichting Ambacht Samen. Tot op heden is hij bestuurslid/secretaris van de stichting. Hij verzorgde op verzoek van het college van B&W de werving en begeleiding van een nieuw bestuur van de Stichting Verkeersregelaars. Hij maakte als co-writer de Quickscan Digitale Drechtsteden in opdracht van Economic Development Board Drechtsteden. De geldelijke opbrengst kwam ten goede van de stichting Ambacht Samen.

Sinds 2013 is de heer Van der Weijde voorzitter van de Stichting Bezoekerspunt Sophiapolder. Onder zijn bezielende leiding kwam het bezoekerspunt tot stand.
Hij was mede-initiatiefnemer van meerdere projecten met een maatschappelijk belang, zoals de natuurhistorische documentatiefilm ‘Mijn naam is Sophia’ en het ‘Feest van de Geest’. Daarnaast heeft de heer Van der Weijde meerdere functies bekleed, zoals:
o Lid en voorzitter taakgroep jeugdzaken van de St. Gereformeerde Jeugdcentrale;
o Jeugdouderling;
o Organisator Feest van de Geest (een activiteit van een aantal kerken in Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht);
o Lid van bestuur en later lid (en voorzitter) van Raad van Toezicht van de St. De Blije Borgh;
o Bestuurslid van lokale afdeling CDA in Hendrik-Ido-Ambacht;
o Voorzitter St. Cascade;
o Vertrouwenspersoon voor de EHBO vereniging en de St. Verkeersregelaars.

Hij staat bekend als iemand die zelf graag de handen uit de mouwen steekt om dingen te kunnen realiseren. Een inspirator en mensen-mens die zijn kwaliteiten breed inzet voor het maatschappelijk welzijn. Dit alles doet hij naast zijn 40-urige werkweek. Hij ontving in oktober 2021 de gemeentelijke erepenning.
jelle
De heer van der Weijde staat rechts op de foto.
Van harte gefeliciteerd namens Hospice De Cirkel!